perjantai 11. toukokuuta 2012

Kakkostyypin diabeetes, raiskaajat, auto-ongelmat..

Nyt on postaus vähän joka lähtöön! Katsoin telkusta ohjelman, jossa raiskaaja oli ajellut karvansa [siis lähinnä kai alapäästä] ja sitten raiskasi. Hän nimittäin uskoi, ettei sitten jää dna-jälkiä, siis materiaalia rikostutkijoille! Niin Suklis alkoi tässä tuumailla - ei siksi että Zuk-Zuk-Zuk-Lis ITSE olisi raiskailija - että AUTTAAKO tuollainen varotoimenpide? Mukamas?? Jos ajattelee, että kai (?) ihohippusissakin on dna? Eli periaatteessa ei kai tarvita edes karvaa, vaan vaikka vain hilsettä? Minä en paljon tiedä nykyisestä rikostutkinnasta, mitä nyt töllään CSIt ja kovat lait mennen tullen. Niin juu ja Criminal Mindsin, vaikka se masentaakin mua joskus, kun on niin synkkä. :( Joskus en usko oikein näihin rikossarjoihin. En vaan jaksa uskoa, että esim. Suomessa joku 'rutiinirikosuhri' saisi kaikki superkalliit tutkimukset. Varmaan ainakin raiskatulla on ihan järkyttävän vaikea saada ihmisiä ottamaan edes todesta hänen juttuaan. :( Tunnen erään raiskatun, jolle omat ystävät (!) olivat olleet todella kuttumaisia raiskauksen jälkeen! Tentanneet, että huusitko, tappelitko.. ja tämä nainen ei ollut uskaltanut, kun miehellä oli ollut puukko kurkulla. Tämä ei muuten tapahtunut Suomessa. Voi vaan kuvitella mikä on virkavallan asenne, jos jo 'YSTÄVÄT' ovat tuollaisia.

Mutta se raiskauksista! Muori kertoi, että hänellä on nyt sitten kakkostyypin diabeetes. :( Se on aika kauheaa. Mulle 2-tyypin d. on aina ollut sellainen kuolemantuomioon verrattavissa oleva juttu. Mies on nimittäin kertonut aika järkkyjä asioita hänen isänäidistään, joka KUOLI siihen tautiin. :( Ja jos ei olisi kuollut, niin olisi joutunut.. amputaatioon! Voi elämä..!!! Muori sanoo, että hänellä on siihen lääkkeet, eikä se verensokrun tilanne ole kuulemma paha, ei ole koskaan ollut yli 7, ja ruokavalion jos saisi kuntoon niin olisi kuulemma aina 5 kieppeillä [5 on kai ihanne]. Mutta Muori oli sanonut lekurille, ettei hän pysty ruokavaliomuutokseen, joten aletaan vaan lääkkeet.

Mä olen kyllä surullinen Muorin puolesta. Se jotenkin surettaa, ettei hän tahdo tehdä sitä sellaista elämäntaparemonttia, mutta eihän ketään voi pakottaa. Pitää kunnioittaa ihmisen omaa valintaa. Silti, aika kurja juttu.

Mun auto-ongelmat ne vaan jatkuvat! JOUDUIN viemään miehen tällä viikolla töihin, kun hänen autonsa oli huollossa. Niin sitten tuo mun rakkine alkoi oikutella oikein tosissaan! Nyt se nimittäin sammui risteysalueella! Ihan kokonaan. Voi h-vetti, en paremmin sano! Sitten kiihdytyskaistoilla ja moottoritiellä yhtäkkiä auton nopeus alkoi nykiä ja laski tosi nopsaan satasesta kuuteenkymppiin! :( Ja voi sitä nyinnän määrää! Piti ajaa siinä reunaviivan toisella puolella melkein, etten ollut tukkona muille, ja etten ollut vaaraksi! Olin aika vihanen ja sitten peloissanikin. Huolto on mun autolle vasta n. 2 viikon päästä, ja saas nähdä millaiset 2 viikkoa näistä tulee. :( Täytyy rajoittaa liikkuminen minimiin!

Makuvinkit:


Ingmanin Creamy-sarjassa on ihania uutuusjädejä, Brysselin keksiä ja kinua sisältävä uutuus on aivan suussa sulavan hyvää! Olen maistanut, joten tiedän! Ainoa miinus siinä on se vohveli, jota siinä on. Maistuupi ihan verran samalta kuin märät pahvinpalaset, mutta silti, silti: superherkkua! Kouluarvosanalla 9. Pakkasessa on mulla myös paketti toista sen sarjan uutuutta, nimittäin creme brulee-jätskiä! Sitä en ole vielä maistanut. Kerron sitten, kun olen! Muutenkin tuntuu kuin kotimaassakin alkaisi jädenvalmistajat tajuta, ettei kansalle voi syöttää iänkaiken sitä samaa maitoista 'vanilja'jätskiä, jolla jo isovanhemmat herkutteli! Ihmisten maku on muuttunut ja ihmiset on vaativampia! Niin kuin nyt vaikka minä. ;)

Ei kommentteja: