keskiviikko 11. elokuuta 2010

Kommunisti hämmentyy ja vaikenee..?

Aina kun olen 100% varma siitä, että on TOIMITTAVA jotenkin yhteiskunnan hullun menon pysäyttämiseksi, niin sitten taas 'kanssakomuni' sanovat tai tekevät jotain, joka saa mut empimään.

No yksikin esimerkki! Yksi tuttuni [kommunisti kuten minäkin] sanoi Naamakirjassa jotain aika tympeää. Jotain sellaista, 'ahmaise ananas, hotkaise pyy, porvari loppusi lähestyy'. Vaikka tuo on kai jostain vanhasta laulusta (?) tms., ja voi kai olla joku vitsikin, niin silti.. minä en pidä siitä, että ihmisten 'lopusta' vitsaillaan tai sillä uhkaillaan. Vaikka olisi kuinka porvari.

Ja mistä lähtien ananas on ollut herrojen herkku? Oli se kai sitä joskus 100 vuotta sitten, mutta NYT esim. mä pidän ananaksesta. :( Olenko sen takia porvari ja pitäisikö mun loppuni lähestyä? :(

Taitaa se mun loppu muutenkin kyllä lähestyä, hehe, ehkä jonkun mässäyksen seurauksena.. johon ei kuulu ananas. ;)

Tuo .. sellainen 'vastustajaan' kohdistuva viha ja väkivallan uhka juuri mua vieroittavat jostain vahvasti kommunistisista ihmisistä. :( Mikä taas on sääli sinänsä, koska talouselämän suhteen mielipiteemme ovat samat. Ja arvojen muutenkin. Eli emme hyväksy rasismia tai seksuaalivähemmistöjen vainoa ja kristinuskon tuputusta.

Missä oikeasti on sellainen buddhalainen rauhantahto, jonka yhdistäisi vasemmistolaiseen aatemaailmaan..? :( Ei sellaista kai ole. Saan kai loppuikäni olla kaikkien outolintu. Porvarit pitää pahana, koska oikeasti kannatan suuryritysten sosialisointia.. ja sitten taas kommunisteille en ole tarpeeksi aggressiivinen?

Kommunisti minussa on nyt hiljaa hetken verran. Ja lataa akkujaan ja sitten taas mennään! Kommunistin viitta vaihtuu nyt maailmantuskaan. Tässä on kauhea uutinen. Me ihmiset olemme ihan kuilun partaalla. Tulevat 100 vuotta eivät tule olemaan kivoja. Ja sen JÄLKEEN pitää tehdä - no, ratkaisuja? Jos .. siis JOS.. lajimme mielii säilyä, niin avaruuteen on mentävä. Ikävä juttu.

Jotkut sanovat, että aina on povattu maailmanloppua eikä se koskaan ole tullut. Juu, loistava perustelu sille, ettei se KOSKAAN voi tulla! Ensinnäkin väestö kasvaa sitä vauhtia, että hirvittää. Lisäksi ruoantuotannossa tulee olemaan vakavia ongelmia. Ilmasto muuttuu odotettua nopeammin. No, en kadehdi niitä, jotka ovat täällä vielä 100 vuoden kuluttua, onneksi en itse ole!

Tietysti tätä taustaa vasten oma työttömän lortin [ikuinen] asema tuntuu aika pieneltä murheelta. Ainakin mulla on ruokaa - ja suklaatia - ja katto pääni päällä. Tulevaisuudessa nämä pienet asiat voivat nousta arvoon arvaamattomaan.. Ja kuka jaksaa miettiä onko duunia vai ei, kun maailma marssii tuhoa kohti.

2 kokonaista vuorokautta..

.. herkkuiluun! Maailma VOI tuhoutua, en ehkä koskaan löydä omaa poliittista paikkaani kartalla, mutta tämä asia ainakin on varma: pian herkkuillaan! Kun vielä voidaan!

Leivontaa olen mä miettinyt sukliksenaivoissani. Ehkä kinuskikakku?

Ja siivoan muuten taas tuttuun malliin. ;)

2 kommenttia:

lupiini kirjoitti...

Ananasta ahmi, hotkaise pyy on Vladimir Majakovskin runo ja kirjoitettu yli sata vuotta sitten Venäjällä jolloin ananas on salettiin ollut herrojen herkkua. Runo on varmaankin ennakoinut Venäjän vallankumousta ja kirjoitettu tilanteessa, jossa ihmisten väliset sosiaaliset erot olivat valtaisia. Että tuskimpa sinua kukaan on listimässä mahdollisen ananaksen syömisen takia, nehän maksavat tölkitettyinä alle euron :D

Vakavasti ottaen: en tiedä miten "kommunisti" lasketaan, mutta jos esimerkiksi vasemmistoliittolaiset ovat kommunisteja, ei se porukka kyllä salettiin hekumoi väkivallalla tai aggressioilla. Ja toki on olemassa linjoja välillä porvari-kommunsti, luulisin itse asiassa että merkittävä osa kolmekymppisistä ns punavihreistä sijoittuu niiden väliin. Ja osa porvareistakin kannattaa homoliittoja ja tuomitsee rasismin. Ja osa kommareista vihaa homoja. Jne. Musta se politiikan nelikenttä, jossa lasketaan oikeisto-vasemmisto-akselin lisäksi myös liberaali-konservatiivi-akseli, on aika toimiva. Koska kuten tavataan sanoa, keski-ikäistä ay-pamppua konservatiivisempaa olentoa tuskin on olemassa. Vaikka hän olisikin nimellisesti vasemmistolainen.

Itse olen tyytyväisenä vapauttanut itseni muista kuin "punavihreä" määritelmistä. Näin ollen ei tarvitse sitoutua esim yhden puolueen äänestämiseen.

suklaahirviö kirjoitti...

Kiitos vastauksesta..! :) Ai, se oli Majakovskia! No, siinä on historian siipien huminaa..

Minulle kommunismi on sitä, mikä on Vasemmistoliitosta vasemmalle. Näihin ihmisiin kuuluu myös tämä, joka joskus puhuu hurjia [ananaksesta ja pyystä, ja muustakin]. Tavallaan hassua, kun monista asioista ajattelemme IHAN samoin, mutta sitten minua häiritsee hänen vaahtoamisensa, tai siis se suoranainen viha, jota hänkin osoittaa toisin ajattelevia kohtaan. :(

Minusta vasemmistoliittolaiset eivät ole kommunisteja, minun silmissäni he ovat inan verran demareista vasemmalle. Oma poliittinen sijoittumiseni on siksi ongelmallinen, kun tavallaan se kai olisi sitä SKP-linjaa.. mutta sitten joskus minua häiritsee kun SKP:kin puhuu 'työläisten taistelusta' ym. ja mun mielestä monet työläisetkin alkavat jo olla aika etuoikeutettuja. On olemassa kurjalisto, jolla ei ole töitä, ei opintopaikkaa, ja todella vähän rahaa käytössä. Monet kitkuttavat tosi pienillä eläkkeillä jne.

[Tietenkään duunari EI ole etuoikeutettu verrattuna moniin pomoihin, mutta etuoikeutettu verrattuna esim. pitkäaikaistyöttömään tms.]

Ehkä minä sitten olen vasemmistoliberaali arvoiltani..