torstai 11. marraskuuta 2010

Persut vaalivoittoon?

Kommunistina en voi muuta kuin kauhistua näitä nykyisiä mielipidemittauksia, joissa perussuomalaiset on niin kovassa nousussa. Hipovat jo Keskustan kannatuslukuja! Kauhistun, mutta ihmetyksen tunne on myös suuri. Mitä ihmettä persuilla on tarjottavana sellaista, joka saa tavallisen kadunmiehen näin heräämään? Mun nähdäkseni ne vain lietsovat muukalaisvihaa.

Persut on puolueena aina ollut se AINOA, jota mun on vaikea hyväksyä. :( Kaikki RKP:t ym. menee kyllä, voin ymmärtää - niillä kuitenkin on asiallinen ohjelma ja muutenkin, Kokkarit ja RKP kuitenkin on tavallaan aika laajojen ryhmien puolueita. Mutta persut! Populismia, joutavien asioiden kanssa kiihkoilua.. ja niin kirjava, OMITUINEN kansanedustajalauma! Joku Veltto Virtanen siellä ja sitten se, joka oli Homoillassakin - Oinonen [?], jonka mielipiteet oikeasti kammottavat. :(

Millainen olisi Suomi, jos perussuomalaisista vaikka tulisi suurin puolue? Millaista Suomea he ajavat? Minun on sanottava etten tiedä. Kai sitten erottaisiin EU:sta, hah hah. Sehän käykin ihan vaan sormia napsauttamalla. Kumma juttu muuten, että niin EU-kriittinen ihminen kuin Soini ei kuitenkaan yhtään paheksu sitä, että nettoaa sellaista palkkaa EU-parlamentissa. ;) Raha kelpaa, vaikka instanssi on vähän kelju. Mutta näinhän se menee..

Persut varmaan järjestäisivät niin, ettei Suomeen tulisi enää yhtä ainutta maahanmuuttajaa. ;) Ei edes Nokialle töihin johonkin huippuvirkaan. Olisi Elopkin saanut jäädä kanukkimaahansa, täällä ei sellaista siilipäätä kaivata! Pistetään vaikka Oinonen Nokian johtoon. Häädetään Nokiasta kaikki homot ja nekin, jotka sellaiselta NÄYTTÄVÄT. Kun eihän sitä koskaan tiedä! Missä tahansa saattaa piileskellä taipumustaan salaileva, kavala HOMO.

Anteeksi nyt vaan, olen hiukan kuohuksissani! Mun kuitenkin pitäisi kai yrittää ymmärtää.. Olen nimittäin tehnyt periaatepäätöksen, että en suutu tai kiihdy politiikasta. Asiat voi riidellä, mutta meidän ihmisten ei tarvitse. Oikeastaan on niin, että persutkin vain kai reagoivat johonkin sellaiseen puutteeseen, jonka he havaitsevat.. jonka he tahtovat muuttaa. Mutta asian ydin kai onkin sitten se, että onko juuri se puute sellainen, että sen parantaminen parantaisi tätä KOKO yhteiskuntaa, meidän kaikkien elämää..?

Mun täytyy sanoa, että en usko Suomen tulevan toimeen ilman maahanmuuttajia! Heidän joukostaan muuten löytyy usein myös ne kaikkein iloisimmat, kohteliaimmat ja ahkerimmat 'paskaduunien' [huomaa sitaatit!!] tekijät, jotka tiedän. Esimerkiksi meillä on Pikku Kaupungissa yhdessä tosi isossa kauppakeskuksessa maahanmuuttajia siivoajina. He ovat aina ne samat, ei siellä naamat vaihdu, ja tosi auttavaisia ja kohteliaita ovat. Eivät kulje naama happamana. Ihailen kovasti heitä, koska ei ole helppoa tehdä fyysisesti raskasta ja yksitoikkoista työtä JA säilyttää hyvää tuulta! Tiedänhän mä sen itsekin, kun olen itse kuin p-seeseen ammuttu karhu aina siivouspäivinä. ;) Ja mulla sentään on siivottavana vain oma koti.

Minä tosiaankin käytin sanaa paskaduuni sitaateissa. Koska en usko sellaisiin.. Mutta en usko myöskään siihen että 'kyllä töitä aina on, jos ei vain ole liian nirso'. Itse olen nimittäin elävä esimerkki siitä, että EI näin ole. Olen hakenut myös näitä 'vähemmän fiinejä' töitä, mutta en saa niitä. Miksi saisinkaan, kun työmarkkinoilla on paljon mua nuorempia, joilla on alalta työkokemusta ja mahdollisesti koulutustakin.

Nykyisin ei enää mihinkään työhön noin vain MENNÄ. Se onkin sellainen juttu, jota joidenkin suurten ikäluokkien edustajien on vaikea - tai mahdoton - tajuta. He itse kun työllistyivät kansakoulupohjalta. Nyt on kortistossa jopa tohtoreita.

Höh. Tavallaan jo nyt vähän nolottaa tuo persu-vuodatukseni. :( Tekisi mieli melkein poistaa se.. näin blogissahan se kävisi helposti, tuosta vaan. Mutta annan sen olla. Vaikka vain todisteena siitä ettei mulla vielä ole sellaista mielenrauhaa ja kypsyyttä kuin toivoisin. :( Myös eläinrääkkäys ja lasten pahoinpitelyt kiivastuttavat mut ihan uskomattomaan raivoon. Vaikkei se auta ja raivosta tulee lopulta itselle vain paha olo, eikä maailma takuulla siitä ole parantunut tipan tippaa.

Siivonki-raportti

Sain taas siivottua! Hah, taitaa pyykkikone vedellä viimeisiä. Kun tuossa laitoin pyykkeliä pyörimään, niin siitä irtosi sellainen lokerikko, johon tulee esim. huuhteluaine! Nyt en sitten voinut laittaa huuhteluainetta, vaan piti pestä ilman. Täytyy pyytää miestä katsomaan sitä huomenissa. Sain sen ihme lokerikon paikalleen kyllä, tai siis tungettua jotenkin luullulle paikalleen, mutta ei se ole niin siinä. että sitä käyttää voisi.

Miehen pitää myös aamusta katsoa mun romurautani tuulilasia. Kun ei siitä oikeasti näy läpi!! Ja kun se ei toimi se tuulilasinpesunesteen suihkuttaja, niin aikamoisessa lirissä olen. Varsinkin näin rapakelillä. Hirvittää sekin, että jos vaikka kytät sattuisivat rutiinipidättämään ihmisiä tai tekemään jotain autonkunto-tarkastuksia. Kylläpä sitten selviäisi tuokin pikku ongelma. :(

Ei kommentteja: