keskiviikko 7. heinäkuuta 2010

Suunnitelma huomista varten

Aion lötkähtää tuonne pihalle biksut päällä ja antaa auringon hyväillä talven kalventamaa nahkaa. Vähän tietty arveluttaa tuo suunnitelma, kun meidän pihalla on kauheasti sekä itikoita että murkkuja! Ettei vain Suklis päätyisi parempiin suihin! :( Eli SYÖDYKSI.

Verkostoista

Lupiini kirjoitti kommenttiosastossaan siitä, kuinka yllättävät ihmiset voivat olla tuttavia keskenään esim. Facebookissa. Mietin taas tätä omaa maailmaani, omaa kokemustani.. :( Mulla ei ole paljonkaan 'ristiin meneviä' kaveruuksia. No, jätetään vähättely: niitä ei ole YHTÄÄN. Huomaa aika selkeästi Facebookkelissakin, että mulla on 1. wanhat kaverit [kouluajalta], 2. opiskelukaverit, 3. harrastuskaverit 4. sukulaiset ja 5. miehen työkaverit vaimoineen. Niiden ryhmien välillä ei ole mitään yhteisiä ihmislinkkejä, vaikka luulisi että pitäisi olla. Toisaalta mun Facebook-kontaktien määrä on tällä hetkellä kai n. 25.. en nyt tähän hätään muista paljonko tarkalleen. Jos puhuttaisiin vaikka 100 tai 200 facebooktuttavasta, niin silloin kai voisi jo jotain yhteyksiä ilmetä. Ehkä.

Mä olen aina ollut sellainen ihminen, jolla on ystäviä, jotka voi olla ystäviä MUN kanssa, mutta en näe esim. jotain miehen työkaverin vaimoa luomassa keskustelua jonkun opiskeluaikojen tuttavani kanssa. Itselläni on kai jotain HENTOISIA, ohuita yhteyksiä hyvinkin erilaisiin ihmisryhmiin. Toisaalta kai kaikilla on? Eri asia sitten kuinka paljon tekemisissä tahtoo olla eri ryhmien kanssa.

Mulla ei sukulaisista ole fb-listattuina muita kuin Siukku ja Siukuntyttö A. Serkkuni piileskelevät kaikki joko joidenkin tekoidentiteettien takana tai sitten he eivät ole edes listattuina. Ei siksi että mulla paljon serkkuja olisikaan, kummaltakin puolelta laskettuna yhteensä 3. Yksi serkku isän puolelta, kaksi äidin. Jipii.

Hassua kuinka joillakin facebookia koskaan kokeilemattomillakin ihmisillä voi olla siitä hurjan jyrkät mielipiteet. Esim. Äetmuorin mielestä se on ihan 'turhaa'. No, jos nyt voi pitää turhana mitään tapaa pitää yllä ihmissuhteita, jotka muuten kai näivettyisivät ihan kokonaan esim. suurten etäisyyksien takia? Sitten yhden kaverini mies on sitä mieltä, että fb on kakaroita varten. Tämä mies on itse 35 ja on vakuuttunut siitä että fb:ssa kaikki ovat n. 15-20 -vuotiaita. Mielipidettä ei muuta se, että hänen vaimonsa on siellä. Ja mä. Ja hänen siskonsa. Eikä meistä kukaan ole teinityttö enää. ;)

Lakanat koneessa, pää kuumana

Kirjoittelen tätä ja aina välillä työnnän viileät sormeni tukkaan, hieron päänahkaa - pää tuntuu KUUMALTA! Pesukone on päällä, siellä puhtaaksi jylmäytyy lakanat. On kätevää pestä pyykkeliä yöllä, koska silloin kuivauskaapin ja pesukoneen aiheuttama kuumuus ei tunnu niin kauhealta. Pidän kodinhoitohuoneen oven kiinni.. suljen kuumuuden sinne!

Ei kommentteja: