torstai 1. heinäkuuta 2010

Lisää p-kaa niskaan puhelimessa!

Huh, juuri viime postauksessa ruikutin Äetmuorin kanssa olleesta keljusta puhelinpiinasta, mutta nyt seuraa LISÄÄ samaa sarjaa! -Nyt kuulemma onkin MUN syyni, kun Siukuntyttö A. pitää valkoiseksi värjättyä Mike Monroe-fledaa ja revittelee miten sattuu. No, miten se voisi olla mun syyni, kun näen A:ta kerran vuodessa, n0in 2-3 tunnin ajan ja aina hänen perheensä seurassa? -Sellaiseen ajatushyppäykseen kykeneekin vain Äetmuori! Mä kuulemma en sano tarpeeksi napakasti, että en hyväksy A:n tukkaa, että se on mielestäni ruma, ja että A:n elämäntavat + ystävät ovat huonoja.

Eli mun siis pitäisi kasvattaa siskoni lapset, kun hän ja hänen miehensä 'ovat niin kamalan kiireisiä töissä'. Jälleen sellainen ajatuksellinen gasellinloikka, joka sujuu VAIN Äetmuorilta. Mun pitäisi lisäksi tehdä tämä kasvatustyö netissä, online. Koska Siukku ei ennätä olla netissä ja blaa blaa blaa.

Olin loukkaantunut - en taaskaan näyttänyt sitä Muorille, vaan yritin rauhallisesti selittää jotain siitä, että on vanhempien vastuu, oikeus ja päätös kuinka lapsensa kasvattavat. Siukku + H. ovat antaneet A:lle rahat kampaamokäynteihin, joilla letti on värjätty ja käsitelty - joten heidän täytyy edes jollakin tasolla hyväksyä sellainen tyyli. Alaikäinen joka ei tienaa, kohtaa melkoisia vaikeuksia jos haluaa muuttaa ulkomuotoaan tukkaa värjäämällä tai meikkaamalla. Kaikki sellainen nimittäin kysyy rahaa - ja sitä taas saa vain vanhemmilta.

Muori oli kyllä ihan HULLU taas kerran tänään, en tajua mistä hän saa niitä fantastisia ideoitaan. Yksi oli sekin, että minä olen 'puhunut' A:lle jotenkin ja vaikuttanut siihen, että A. on mitä on! Siis excuse me, A:ta ja perhettä tavatessa olemme lähinnä puhuneet joukolla niitänäitä, mulla ei todellakaan ole niin läheiset välit Siukkuni perheeseen, että kokisin voivani sanoa Siukuntytölle yhtään mitään!

Muori ei tajua mitä on olla teini. Eikö ole hyvä, että teinillä on vaikka vain yksi aikuinen, johon olla yhteydessä vaikka sitten sähköpostilla, joku sellainen aikuinen, joka ei ole sodassa hänen kanssaan?

Katsoin kellosta kuinka kauan puhelu kesti: 50 minuuttia. Huh. Joudumme oikeasti maksamaan siitä, että Muori purkaa pahaa oloaan muhun. Kunpa hän voisi joskus haukkua mut lyhyemmässä ajassa. Varsinkin näin siivotessa tuntuu 50 minuuttia kovin pitkältä ajalta, sen kun voisi käyttää rakentavamminkin vaikkapa pesemällä vessan lattian.

Mies kommentoi jupakkaa: 'sun äitisi mielestä sulle saa ilmeisesti sanoa ihan mitä vaan.' Niinpä.

Olen niin monta, monta kertaa halunnut ehdottaa varovasti Muorille, että kävisi jossain psykiatrilla. Ihan vaikka vain mielenkiinnosta, kertomassa elämästään ja katsomassa miten käy. Mutta sitä en uskalla IKINÄ hänelle ehdottaa. Olen jo sanonutkin, että hänen mielestään psyykkarit ja lääkitykset ovat vain totaalisia häviäjiä varten. Hän ei tule ajatelleeksi, että totaaliseksi häviäjäksi [niin inhottava kuin tuo termi onkin] pääsee kyllä muutenkin kuin vain lääkkeitä käyttämällä.

Yksi kokonainen vuorokausi..! :)

Ja sitten muuten herkkuillaan! Leivontasuunnitelmat ovat ihan auki. Harkitsen kinuskikakkua kuitenkin. Se tulee aika helposti ja on hyvää. Mutta on toki muitakin herkullisia vaihtoehtoja. Mietin suklaajuustokakkua - mutta en ole varma.. -Onhan tässä vielä aikaa pohtia!

Siivous vaati aika paljon itsekuria tänään. Ulkona oli tosi kaunis päivä ja olisin vain halunnut paistatella auringossa. Vaan ei kun ei!

Päässä pyörivät jo mässyostokset, niitä perjantaina mä teen. :)

Ei kommentteja: