perjantai 13. marraskuuta 2009

Muotovaahtoa ja menneisyyttä

Pistin juuri päähäni muotovaahtoa. Teen niin usein iltaisin - sitten aamulla tukka on helpommin käsiteltävissä!

Olenkohan ainoa joka on MENNEISYYSNARKKARI? Olen sellainen tavallaan. Tekisi joskus mieli mennä käymään sen talon pihassa, jossa asuin kun olin 10-14-vuotias. Tahtoisin soittaa ovikelloa, esittää vaikka.. no, olevani Suomen gallupista! Ja kysellä jotain. Katsoa kokisinko jotain niiden seinien sisäpuolella.

Ihan samoin tekisi mieli mennä kolkuttelemaan sen talon ovelle, jossa asuin kun olin 5-10-vuotias. Siihen taloon muuten sisältyy mun oikeastaan parhaimmat lapsuusmuistot. Kaikki oli vielä 'hyvin', ts. Isukki ja Äetmuori olivat yhdessä, kai me olimme kuin mikä tahansa muu alemman keskiluokan tavallinen perhe. Joskus haaveilin, että jos saisinkin vielä asua tuossa talossa! Mutta en saa.. sinne on satoja kilometrejä matkaa ja miehen työ on täällä. Tiedän kuitenkin sen talon olevan paljon, paljon tätä meidän taloa halvempi! Jos voisimmekin muuttaa - mutta ei! Ei se käy.

Sen talon lipputangon viereen on haudattu meidän lemmikkikoira. Spanieli se oli, eli kymmenvuotiaaksi. Sitten se sai halvauksen. Isukki kaivoi kuopan ja se haudattiin. Sinä päivänä tuli ensilumi ja se lumi pysyi.

Ehkä joskus toteutan tuon hullun salakavalan VAANIMISOPERAATION ja teeskentelen gallup-kyselijää! :( Olisi se aika noloa. EN siis tahtoisi kyylätä miten ihmiset asuu.. tahtoisin vain jotenkin päästä kosketuksiin menneen kanssa.

Suklis on nähkääs hiukan hullu! Menneisyyshullu.

Miksi mulla oli aina ulkopuolinen olo perheessäni? Jostain tuli se olo, että Siukku oli se Lapsi, jota vanhemmat toivoi. Mä olin lisäke, Siukulle "hankittu", ettei Siukusta tulisi Itsekästä. Kun ainoat lapset TIETYSTI on AINA itsekkäitä, hoh hoijaa. Myöhemmin saadut vaikutelmat vain tehosti sitä, että olen ulkopuolinen. Isukki ei koskaan sulkenut mua ulkopuolelle [ei siksi että olisi ollut paljon läsnäkään sulkemassa], mutta Muori ja Siukku tekivät niin usein. Se on joku mun äidinpuoleisessa suvussa, joku halu aina sulkea JOKU ulkopuolelle. K-mummissa oli se sama piirre. 'Liittoutui' milloin minkäkin lapsenlapsen kanssa, piti muita vähän huonompina ja osoitti sen. Ja piti samaa peliä tyttären ja miniän kanssa.

8 kokonaista vuorokautta - -

- herkkuiluun! Niin niin, juustokakkua mä teen, sitä hyydytettyä, trallallaa! Mietin kävisinkö nostamassa KÄTEISTÄ ja jos säntäisinkin.. suklaaostoksille.. :( Saas nähdä mitä perjantai tuo tullessaan!

Ei kommentteja: