perjantai 6. marraskuuta 2009

Sikaflunssa ja Muorin paniikki

Tuli äkkiä mieleeni, että vielä ennen kuolemaani [ennen kuin possuflunssa hengen Suklikselta vie, hehe] tahdon oppia ITKEMÄÄN. Osaan tietysti itkeä.. mutta yksin, salassa! Tahdon oppia tekemään niin .. ihmisten edessä! Siis itselleni tuttujen, ei ventovieraiden. Ei se olisi temppu eikä mikään järjestää joku 'performanssi' kaupungin kadulla, ilman syytä. Se olisi näyttelyä. Tahdon oppia itkemään kun itkettää. Niin yksinkertaista, niin vaikeaa.

Ja sitten. Ennen wainajalaan siirtymistä tahtoisin yhden kerran sanoa Muorille, että minusta hänen suhtautumisensa ovat välillä outoja. Huomaa: en halua loukata. En halua sanoa, että hän on loukannut mua syvästi. Tahdon vain sanoa sen, yrittää antaa hänelle avaimen sen näkemiseen, että hän muiden mielestä voi olla hajottava, jyräävä persoonallisuus [itse en tietenkään käyttäisi noita sanoja, vaan lieventäisin tyyliin 'oletko huomannut että joskus saatat olla hiukan päällekäyvältä vaikuttava' tms.]. Tahdon tehdä tämän ennen kuin manan majoille mä meen.

Possumainen puhelu

Ajattelin tätä kaikkea tiistaisen puhelupiinan jälkeen. En ole jaksanut edes blogata, niin piippuun se veti! Soitin kerran viikossa-velvollisuuspuhelun Äetmuorille. En ehtinyt kuin sanoa 'hei, tässä minä' kun jo alkoi. Sikainfluenssa sitä, sikainfluenssa tätä, hae rokoite! Jankuti-jankuti. Ja koko ajan se maailmanlopun tunnelma siinä puhelussa. Ja kaikki ne väärät tiedot, joita Muorilla oli!

Ensinnäkin rokotetta EI saa ainakaan toistaiseksi vain oman halunsa perusteella perusterve aikuinen ihminen. Siksi toiseksi monin paikoin - ainakin MUN kunnassa - rokotetaan vasta riskiryhmiä! Eli se EI auta, että mä menen rääkymään terv. keskukseen rokotetta! Päinvastoin, se vain HAITTAA lääkärien ja hoitajien työtä! Sitä heillä on tarpeeksi.

Muorilla oli ihan oikeasti muutama järkyttävä väärinkäsitys tässä koko jutussa. Olisiko hän pikkupäissään seurannut uutisia, vai miten on niin huonosti tieto perille mennyt??

Siitä puhelusta tuli paha olo. Kun vain YRITIN edes vaihtaa puheenaihetta, tai edes mainita jotain vaikka miehestä tms., niin heti hän vain jatkoi sitä sikainfluenssajankutusta. Nyt joku voisi sanoa että ole iloinen, sun äitisi rakastaa sua niin paljon. Mutta kun se ei ole edes sitä, ei ainakaan kaikin osin. Vaan koko ajan sellainen vaikutelma, että mä en osaa hakeutua rokotukseen, mä en ole kiinnostunut terveydestäni, mä en halua elää [!!!] tarpeeksi ottaakseni rokotuksen! Voi.. {sensuroitu}.

En tiedä mistä Muori on saanut sen päähänsä että olisin joku desperado tai elämää vihaava ihminen!!! Se on taas sitä hänen omaa luulotteluaan! Mulle elämä maittaa.. elämähän tarkoittaa myös herkkuilua ja sitä en voisi tehdä jos olisin vainaa! :)

No, tuollaiset puhelut ovat raskaita. Kun tuntuu ettei maailmassa ole muuta kuin tauteja, uhkia ja kuolemaa. Toisia ihmisiä pitää välttää: tartuttavat vain Taudin! Mun mielestä sikaflunssa on sittenkin aika pieni murhe. Kun kotioven sulkee, niin autolla voi ajaa itsensä hengiltä! Ainakin jos auto on niin ruosteromu kuin mulla! ;) Tai sitten teoriassa joku hullu voi tulla ja puukottaa. Tai taivaalta voi tippua meteoriitti päähän. Tai, tai, tai.. Sitä voi joko murehtia näitä ja tulla hulluksi, tai ajatella ettei meillä alun alkaenkaan ole muuta omaa kuin NYKYHETKI. Vain ja ainoastaan tämä nyt, tämä nyt joka elää kun mä näpyttelen näitä kirjaimia, juuri näitä. Ennen kuin postaan tämän näkyville, niin voin olla jo kuollut. Voin olla. Kovin todennäköistä se tosin ei ole!

Säälinkin Muoria - hänen maailmansa on ruma, ankea ja ahdas. Täynnä karmeita ulkomaalaisia, jotka tulee Suomeen vaan rohmutakseen sosiaaliturvaa ja täynnä tautisia ihmisiä, jokainen vastaantulija voi olla Taudin Kantaja, hui! Ikävä vaan että sitä rumuutta ja ankeutta pitää levittää toisten kiusaksi.

Kun Muori on tautihysteriassa [lintuinfluenssapaniikki oli hänellä ennen röh-röhhiä] niin silloin PIENIKIN poikkipuoliseksi tulkittava sana on virhe. Silloin ei voi kuin myönnellä: juu soitan arvauskeskukseen, juu hankin rokotuksen.. Huvittavaa, taisi Siukkukin olla livauttanut Muorille valheen tai pari, niin ymmärsin.. Kun hän sanoi kahden teininsä 'muka' jo saaneen rokotuksen. ;) En jaksa uskoa VIELÄ parin perusterveen teinin sellaista saaneen. ;) Kun monin paikoin vasta riskiryhmiä piikitetään..

Ja ettei Muori edes ajattele miten hiton epätodennäköistä mun sairastuminen on! Kun menee päiväkausia, etten kotoa lähde mihinkään! Mistä mä sen taudin saisin?? Kaupan kassoja kyllä käy sääliksi.. :( He ovat niin paljon kontaktissa ihmisten kanssa, siinä se todennäköisyys kasvaa. Ja opettajat, muutkin ihmisten kanssa olevat. Mutta entäpä erakkomainen Suklis? Tuulesta taudin saa.. ;)

Ja hyvät uutiset:

Eletään perjantaita. Enää 1 kokonainen vuorokausi herkkuihin! ;) Ja kinuskikakkua sen olla pitää, näin olen melko varmasti leivonnan osalta päättänyt.

Ei kommentteja: