perjantai 14. elokuuta 2009

Tiramisu tekeytyy, Suklis äkeytyy?

Tuntuu kuin tiramisun tekeminen olisi EHKÄ ollut erehdys!! En osaa vielä sanoa oliko. Kerron sitten taas kun mässyraportoin. Tein kuitenkin sellaisen kakun, ohjeessa ei ole vikaa, se on varmasti hyvä ohje chocomumin kautta. Mutta kun minusta kakku näyttää melkein "tavalliselta" kermakakulta! :( Ja vielä ilman kunnon täytettä, kun siinähän on vain se vaahtotäyte. Tietysti maku voi vielä palkita vaivannäön ja ehkä se on herkullista, mutta nyt, vielä, epäilyttää!

Mahdoinko laittaa kostukkeeksi tarpeeksi kahvin ja manteliliköörin sekoitusta, sehän on nimittäin oikeastaan se juttu joka antaa siihen maun. :( Ainoa juttu! Saas nähdä menikö läskiksi leivonnat. Tuo tiramisu on jännä juttu! Jotkut kaupan tiramisut voi olla todella herkullisia ja silloin aina miettii, että varmasti itse teen. Mutta leivottuaan voi herätä huomaamaan, että onkin tiramisun kauppaversioiden ystävä. Mun leivonnassa vaivannäön pitää olla suhteessa tulokseen. Tarkoittaa tosiaankin sitä, että leivonnasta on vaivaa, joten tuloksen on parasta olla päätä huimaavan hyvä.

Olkoon nyt kaakku jääkaapissa keskiyöhön asti, kun 00:00 alkaa perinteisesti se herkkuilu. Olenkin yllättävän vaatimattomasti varustautunut siihen nyt.

Jos tiramisun leivonta oli erehdys, niin sitten vaan mietin pitäisikö jättää asia sikseen vai kokeilla vielä yhtä toista ohjetta, joka mulla siihen on.

Porkkanakakku oli yksi sellainen juttu, että kerta kokeilua riitti sen kanssa, kiitos vain. Ei yksinkertaisesti vain OLE mun juttuni. Tyyliin 'ihan hyvää, ihan OK'. mutta ei siis todellakaan sellaista, jota viitsisi leipoa - lopputulos ei ole sen arvoinen. [En toisaalta myöskään osta porkkanakakkua kaupasta..]

Minä rikon kaikkia sääntöjä ja teen tiramisun sokerikakkupohjaan. Se keksijuttu ei vain oikein ole mua varten! Enkä muutenkaan viitsisi ajaa 40 km Isoon Kaupunkiin ostamaan niitä keksuleita. Ja olen sokrukakkufani, oikeasti. :)

Ainakin vielä kakku näyttää pysyvän kasassa oikein hyvin, vaikka joku kommenttilootassa oli sanonut omansa lässähtäneen, tai siis niiden täytteiden yrittäneen levitä. Minä vatkasin munat ja sokerin kunnolla, sen luulisi auttavan. Helpolla pääsisi kun tekisi tiran johonkin kulhoon, mutta mä olen niin tosikko, etten suostu sanomaan kulhossa olevaa 'kakkua' kakuksi, kyllä se on sitten ihan selkeästi jälkiruoka tai vanukas tms. Suklis Ryppyotsa! :)

Jäätelövarastotkin on taas täydennetty. :) Kokeilen eka kertaa Totally Hazel-jäätelöä. Ostin semmoisen puikon.. Totally Brown on ihan hyvää, saa nähdä onko siskonsa samaa sorttia!

Ei kommentteja: