maanantai 10. elokuuta 2009

Vessa, pakopaikkani

Sukliksen kummiin tapoihin kuuluu pakeneminen vessaan. Joskus kun olen seurassa, niin se seura saattaa alkaa ahdistaa mua. Ei siihen tarvita kauheasti syytä.. ihan vain jos ne ihmiset ei ole makuni mukaisia tai jotenkin 'tylsiä' tai vaan vääriä.. niin vessaan painuu Suklis!

Mitä siellä sitten teen? Saatan vain katsoa itseäni peilistä, suoraan omiin silmiini. Ja silloin aina silmissäni on sellainen lasinen, ilmeetön ja vieras tuijotus. Suu ei hymyä, eikä irvistä, sekin vaan on. Saatan olla sillä lailla pitkäänkin. Vessan oven läpi kuulee kun ihmiset puhuvat ja nauravat, seurustelevat keskenään. Mutta minä olenkin vessassa. Olen mukana, mutten ole mukana. En ole seurassa.

Vessaan on hyvä paeta. Kukaan ei ihmettele, että joku menee vessaan. Tietysti jos jatkuvasti ravaa, niin sitä jotkut voi jo käyttää vitsin aiheena. Yritän itse olla ramppaamatta LIIAN usein. Useammin kuitenkin kuin normaalit ihmiset.

Tarvitsen vain sen muutaman minuutin omaa aikaa. Yksinäisyyttä, rauhaa. Sitten taas kestän vääränlaisia ihmisiä. Ei tätä vessaanpakoa tietysti tapahdu jos olen ystävän seurassa. Se on vain ne muut ihmiset, velvollisuusihmiset tai muuten vaan sielulleni vieraat!

Joskus on niin epämiellyttävä olo, että tekisi mieleni vetää itseni vessasta alas! Pääsisipä ainakin vapauteen. Vaikka enhän minä tietysti mahtuisi viemäristä kulkemaan. Ja onhan se muutenkin aika keljua + likaista.

No sellaista, kaikilla meillä on varmaan oma keinomme kestää tylsä seura tai tylsät hetket, tai pelottava seura ja pelottavat hetket.

4 kokonaista vuorokautta..

.. herkutteluihin. :) Tai oikeastaan siis sellaiseen juhlantuntuun.. Juhlaahan minä kai siitäkin haen, että olisi erilaista kuin arkena. Mietin pitäisikö tiramisun lisäksi tehdä vaikka pikkuleipiä. Mulla on yksi ohje, jota haluaisin kokeilla. Oikea isoäidin aikainen herrasväenleipien ohje. :) Ne nimittäin on hyviä pikkuleipiä, suosikkejani oikein, kun on vadelmahillo välissä. Saattaisin hyvinkin kokeilla. Taas siinäkin yksi semmoinen herkku, jonka päälle mies ei ymmärrä. ;) Eli jos siis hän on sillä kurssilla, niin.. silloin on kokeilun hetki!

Luin Suklaayhdistyksen sivuilta, että Fazer aikoo kai alkaa taas pitkästä aikaa tuottaa geishakonvehteja pussissa! Hyvä juttu, tätä on toivottu. Kai niitä jo ON markkinoilla, ihan kuten on sitä Dumle-nappirullaakin. Pitää vaan osata etsiä oikeista kaupoista. Olen huomannut, että täällä meillä K-kauppassa on paljon aikaisemmin uutuuksia kuin S-Marketissa. Tarjoustalossa jo näin sitä Dumle-nappirullaa - taa-taakin osaa yllättää ja sieltä kanssa voi tehdä mainioita namilöytöjä.

Ei kommentteja: