tiistai 4. elokuuta 2009

Täyttyvät kiintiöt

Mässäykset on taas mässätty. Huomasin sen, ettei mun oikeastaan enää kannata ostaa sipsejä - en syö niitä juuri lainkaan. Joku kiintiö on tullut täyteen.. Ja sitten toinen juttu: miljonäärijätski [eli Pirkan keksi-kinuskikeikaus] saa myös tulevaisuudessa jäädä pois. Taas sama juttu kuin sipsuleissa: joku kiintiö on vain tullut täyteen.

Söin Lindtit.. :) Ja sitten loput Wienernougat-rasiasta. Mutta oikeastaan en sen lisäksi syönytkään sitten suklaata juuri lainkaan. Outo juttu! Voi se tietty johtua kesästäkin.. tai sitten vaan siitä, että suklaati ON niin raskasta kuitenkin. :(

Leivoin semmoisen mustikkakääretortun perjantaina. Innostuin täytteen kanssa vähän liikaa [inhoan kuivia kääriksiä, hyh!], joten laitoin aika reippaasti mustikkaa soseutettuna sinne väliin.. itse poimittua tuoretta mustikkia siis!.. ja viimeistelin homman vaahdoksi vatkatulla Flora Vanillalla. Heheh. melkoinen torttu tuli. ;) Kääris on helppoa leivottavaa ja tulee tosi nopeasti. Jotkut saavat siitä myös näyttävän näköistä, mutta mun käärikset on aika usein sellaisia vähän lysähtäneitä, eikä semmoisia ryhdikkään pyöreitä rullia. Johtuu kai juuri siitä kun mätän niihin täytettä. ;) Paras vaalea kääristorttuohje on kyllä ehdottomasti sellainen, jossa puolet jauhoista on vehnäjauhoa ja puolet perunajauhoa! Sellaisen voi täyttää myös jäähtyneenä, eikä se halkeile. Kerran kokeilin sellaista ohjetta, jossa oli vain vehnäjauhoa ja senhän tietää, että halkeilihan tuo! :( Onneksi semmoisen katastrofin jäljet voi helposti peittää päälystämällä tortun täytekakun tapaan kermavaahdolla ja strösseleillä!

Söin Prinsessakakkua yli puolet.. kun mies ei siitä niin välitä! :) Eikä tullut oksetusolo kertaakaan koko herkkuilun aikana. Olen kai kohtuuden ystävä, hehe.

Oltiin Mäkkärilläkin! Siellä oli tiskillä käsidesihuuhdetta, johtuu kai tästä possuflunssasta.

Suuttumus

Yksi juttu mikä mua ärsyttää tosi paljon on se, kun ihmiset alkaa ihmetellä että miksei Äetmuori käy meillä. Hänhän ei ole käynyt täällä KERTAAKAAN ja monia vuosia jo olemme tässä asuneet. Mua sapettaa se, kuin jotkut ihmiset tuntuvat tekevän ihmeellisiä johtopäätöksiä siitä. "Ne ei ole puheväleissä varmaan" ja "Se [mä siis] ei halua vanhaa äitiään vierailemaan" jne. jne. Mitäpä se vaikuttaa, vaikka joka kesä olemme ehdottaneet Muorille, että tulisi käymään. Veisimme autolla oikein, kun hänelle ei bussi tai juna ole vaihtoehto. Mutta ei. Eihän Muori silloinkaan tullut, kun Isukki oli vielä elossa, kävi meillä ja olisi mielellään kuskannut Muorinkin. Kun ei niin ei.

Ihmiset ei tajua sitä, että ei Muori käy Siukun luonakaan, vaikka siellä on lapsenlapset. Olen sanonut täällä blogissa, että epäilen Muorin juovan joskus aika reippaasti. Jos olen oikeassa, niin se [juominen] on yksi sellainen hobby, joka vie ihmisen mennessään. Silloin vain se on tärkeää, ei ihmiset, ei edes lapsenlapset. Eikä Muori edes VÄLITÄ lapsenlapsistaan, vaikka kysyttäessä tietysti aina lässyttää heistä jotain. Ei hän halua olla heidän KANSSAAN, oppia tuntemaan heitä ja antaa heidän tuntea hänet.

Taas oli vähän aikaa sitten sellainen juttu, että yksi ihminen alkoi mulle suoraan taivastella sitä, kun ei Muori meillä käy. Olisi tehnyt mieli tiuskaista, että no voi hyvä ihminen, jos se SUA noin paljon stressaa, niin käy kaikin mokomin kidnappaamassa Muori ja PAKOTA se tänne meille! Ihme jutuista ihmiset ottavat stressiä itselleen. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa, tapaako joku naapuri tai sukulainen omaa perhettään miten usein/harvoin! Eipä ole mun päänsärkyni.

En voi aikuista ihmistä tänne pakottaa, enkä toisaalta myöskään ala kerjätä tai madella. Kutsunut olen, jos se ei kelpaa niin sitten ei voi mitään. Ehkä - EHKÄ - Muori suostuisi armollisesti tulemaan, jos tekisin jotain tosi extremeä, esim. ITKISIN.. ja sanoisin, että voi tule. Mutta en viitsi alentua sellaiseen show'hun, joka on mun silmissä todella typerää dramatisoimista.

Jaa-a. Pitää varmaan oikein alkaa pitää kirjaa siitä, kuinka usein esim. miehen vanhemmat täällä käyvät. Että voi sitten uteliaille sanoa, että 'vain' 3 kertaa ovat kesällä käyneet! On meillä varmaan huonot välit, juu.

Ei kommentteja: