lauantai 9. tammikuuta 2010

Ensimmäinen ahminta vuonna 2010!

.. alkaa 0 kokonaisen vuorokauden päästä! :) Siihen on enää 23 tuntia! :) Lääh, puuh, jaksan tuskin odottaa! Vielä tässä teetä kippaan.. juon teetä kuin hevonen, sitä valkoista ja vihreää, kupissa ne kaikki näyttävät kuitenkin ihan saman värisiltä, eli sellaiselta laimealta pissalta!

En enää sure niin paljon sitä uuden vuoden pippalon kohtaloa! Kiitos siitä kuuluu myös kilteille kommentoijille! Perunalastun blogin kautta löysin myös aika kiintoisan linkin, jossa oli skeematerapinen kaavio.. eri ihmistyypeistä! Minä olen kyllä ihan selvä passiivinen antautuja tyypiltäni! :(

Uuden vuoden lupauksia

Yleensä ottaen mun mielestä on tyhmää luvata mitään, siis luvata isolla L:llä! En tahdo sitoa itseäni koko vuodeksi, kun tilanteet voi muuttua kuitenkin - voi huomata, että joutuu luopumaan jostain lupauksesta! Mutta jotain sentään voisi luvata, tai YRITTÄÄ tehdä!

1. Yritän olla jatkossa vähemmän passiivinen antautuja ja JÄMÄKÖITYÄ, edes vähän!
2. Yritän olla polttamatta päreitäni niin helposti Äetmuorin puheista! Kyllä ne jutut varmasti ihan yhtä ärsyttäviä tulee olemaan nyt tänä vuonna kuin ennenkin, mutta mun pitäisi hyväksyä se ettei hän muutu.. KOSKAAN. Ja siinä tilanteessa mulla on oikeastaan vain kaksi vaihtoehtoa: joko jatkaa hermoilua Muorin hyväksymisistä, pahoista tuulista, pistopuheista - tai alkaa suhtautua niihin kuin suhtautuisin Suomen ilmastoon! Se nyt vaan ON hemmetin kylmä ja se ei siitä muutu, parasta vaan elää sen kanssa ja tehdä tilanteesta itsensä kannalta paras mahdollinen.
3. Yritän olla nalkkuamatta miehelle pikkuasioista! [Voi olla vaikea pitää!]
4. Yritän olla rohkea ja aloitteellinen ihmissuhteissa! Eli siis ottaa rohkeasti kontaktia ihmisiin, joista pidän ja joita ehkä haluaisin nähdä. Ei aina saa epäillä, että 'eihän mun kanssani kukaan..' JOKU voi hyvin halutakin olla, mistä sen tietää!
5. Yritän kuntoilla enemmän. Se on jäänyt kun palelen kovin paljon ja siksi esim. uimahallissa on mun mielestä piinallista käydä! Kävelystä puhumattakaan! Mutta kai mun vaan pitäisi voittaa vilukissanluonto ja mennä! Nykyinen liikunta ei ole riittävää.
6. Yritän ettei MÄSSYt menisi överiksi, eli että en siis päätyisi oksulle. (Tuo on aika helppo pitää, tuo lupaus siis.)

Ostosrieha! :(

Olimme tänään Prismassa! Miehen kanssa yhdessä siis ja ostimme vähän tyhmiäkin juttuja, toisin sanoen sellaisia ei ihan niin tarpeellisia! Ostin lasimaljakon [suorakaiteen muotonen, aikas iso] ja sitten semmoisen sinisiä pikku 'kukkia' esittävän valosarjan! Sen kun sulloo sinne lasimaljakkoon, niin vaikutelma on ihan kiva! Se on nyt mulla tässä ihan nokan edessä - hyvältä näyttää! Harmitti tosiaan se ostos, kun se ei ole mitään käytännöllistä! Mutta toisaalta se ei maksanut edes 6:tta euroa, kun oli puolet hinnasta pois - nämä tammialet! Olen semmoista himoinnut jo jonkin aikaa, mutta aina jättänyt, kun ne ovat kalliita. Nyt sitten ostin.

Prismelissä tosiaan kaikkea aina tarttuu käsiin jos on sillä tuulella. Mies osti meille uuden petauspatjan ja se maksoi 35 e!!! :( Paskainen juttu, mutta niin on se meidän vanha petarikin! On se vissiin jo yli 10 vuotta vanha ja sitähän suositellaan, että esim. patjat pitäisi vaihtaa kai viimeistään 5:n vuoden välein. Eikä me olla vaihdettu! Nykyinen petari on ihme juttu.. kun olen imuroinut, niin jotenkin imuri on repinyt niitä tikkauksia siinä.. tarttuu aina kiinni niihin.. Joten se on aika lankainen ja resusen oloinen! Kai PERIAATTEESSA siis oli aika vaihtaa, mutta silti se 35 euroa on aina 35 euroa! Kammo!

Mies viimeisteli riehat tilaamalla mulle postimyynnistä uuden imurin! Vanha on ihan sökö, vaikkei oikeastaan ole kovin vanha, vain pari vuotta! :( Sehän tässä harmittaakin. Siinä on joku sellainen pyörä aina irtoamassa. Pyörä siinä imurin imevän osan juuressa.. sen suulakkeen siis. Ja kun se irtoaa, niin imuri alkaa raapia inhottavasti puulattiaa naarmuille ja imuroinnista tulee 'toispuoleista' ja raskasta. Olen aina yrittänyt laittaa sen pyörän takaisin, mutta se ei pysy kauaa. Kun mies laittaa, niin se pysyy vähän kauemmin, mutta irtoaa silti siitäkin aina. :( Nykyisin kodinkoneita ei tehdä kestämään! :( Sitten niihin ei mistään saa varaosia. :( Köyhää harmittaa kun joutuu käyttämään ison summan noihin vempeleisiin.

Ei kommentteja: