tiistai 25. toukokuuta 2010

Peilit pirstoiksi?!

Nyt on taas huono vaihe menossa. En kestä peilejä, omaa peilikuvaa. Näytän omasta mielestäni LÄSKILTÄ, inhottavalta maitoa tuottavalta palkintoutarelehmältä.

Mies on sanonut, että etkö itse huomaa kuinka nuo tunteet tulevat AINA joko ihan juuri ennen mässyä, sen aikana tai heti sen jälkeen. Onhan se kai niin, silloin ne tulevat.

Peilin välttely saa joskus outoja aikaan. Tänäänkin huomasin kauppassa olevani tosi hassun näköinen, kun olin vaan sutinut tukan pannan taakse miten sattuu, kun niin olin peiliä vältellyt.. :) Hullu näky, ihan kuin töyhtöhyyppä ruokaostoksilla!

Pitäisi kai tehdä VAMPYYRIT ja hakata peilit pirstoiksi, missä vaan niitä sitten näkeekin! :) Hih! Siksiköhän vampyt ei kestä peilejä - näkeeköhän ne niistä inhottavan, veren turvottaman ahneen ITIKAN, läskin hyttysen?

Möksän välttelyä

On taas se aika vuodesta, kun 'pitäisi' raahautua möksälle itikansyötiksi. :( Vaan kun ei huvita, ei yhtään! Mitä tässä nyt tekisi. Jos jätän menemättä, niin Äetmuori pettyy kun emme tule siellä käymään. Jos menen, niin itse ahdistun/kärsin. Onko menemättä jättäminen ITSEKKYYTTÄ?

Mies vähän vihjaili, että ensi viikonloppunahan voisi olla hyvä aika möksähtää. Mutta mä en tahdo! Mies oli itsekseen möksällä vasta vähän aikaa sitten ja näyttää kai pahalta, jos hän taas menisi sinne yksin, tai jos emme menisi ollenkaan.

Iloitseeko joku oikeasti kesämökistä?? Kertokaas! Mun mielestä koko juttu on hullutusta. Kun miettii sitä kuinka paljon bentsiiniä siihen menee kun ajaa 400 km. Ihan mahdottomasti!! Se ei ole ekologista. Ja lisäksi jollain kesäkuumalla säällä n. 5 tuntia autossa [ilmastoimattomassa!] käy aika hyvin kidutuksesta.

Joku tietty sanoisi, että möksä on kiva, jos se on 100 tai siitä vähäisemmän kilometrimäärän takana. AI NIINKÖ? Silti siellä pitää siivota, silti siellä on hiirenp-kat odottamassa talven jäljiltä.. Tietysti jos se on ihan kuin toinen koti kaikin mukavuuksin ja muutenkin 'talomainen', niin sitten ei [välttämättä] ole hiirenp-kaa, mutta siivota pitää silti.. ja muutenkin, mitä JÄRKEÄ on sitten taas omistaa 2 kotia???

Koko kesämökkeily on kyllä ihan toisenlaisia ihmisiä varten kuin mua! Siirtolapuutarhahomman koen jotenkin mielekkäämpänä.. JOS siis olisin sellainen ihminen, joka tykkää viljelystä.. Mutta kun en mä onneton pidä siitä! Siirtolapuutarhamökit nyt ainakin on pieniä, niissä ei ole paljon kunnostamista tai siivoamista! Eikä niihin kerry romua sellaisia määriä kuin johonkin mökkiin!

Äetmuori sekaantuu kaikkeen möksässä ja sen hoidossa, hän on täynnä 'hyviä neuvoja'. En tajua miksi hän välittää, hän itse ei koskaan viihtynyt möksällä eikä omista siitä mitään. Silti hän sekaantuu, neuvoo, opastaa, utelee. Se tympii!

Kyllä kesämökkikiima on ihan sitä, kun tietyn sukupolven ihmiset Suomessa olivat vielä niin kiinni 'maassa', että kaupungistuminen oli heille vaikeaa! He halusivat istua kahdella tuolilla, eli asua kaupungissa [kun oli pakko työn vuoksi] ja sitten pitää omaa pientä maapaikkaa. Mutta nyt eivät ihmiset enää ole sellaisia! On syntynyt 1 tai 2 kaupunkilaista sukupolvea. Tai sitten sellaisia maaseutuihmisiä kuin minä, joille maaseutu on asuinpaikka enemmän kuin elämäntapa. Eihän mulla ole viljelyn kanssa mitään tekemistä vaikka maalla asunkin. Miksi mun pitäisi ajaa 400 km x 2 nauttiakseni 'maaseudun rauhasta' kun mä asun täällä jo?

Jäätelöarvio!

Viime mässäilyssä maistoin Ben & Jerry Baked Alaska-jäätelöä. Se on vaniljajäätelöä jollain vaahtokarkki'kastikkeella' ja seassa valkosuklaatijääkarhuja. :) Söötti idea! Kouluarvosanalla annan 8. Varmasti parasta vaniljajäätelöä mitä olen saanut vähään aikaan. Mutta.. mutta: mä en vain normaalisti tahdo syödä pelkkää vaniljajäätelöä.. en edes tuollaista herkullista, joka melkein menisi valkosuklaajäätelöstä paremminkin..

Jos söisin vaniljajäätelöä urakalla ja jos se olisi mun juttu, niin sitten ostaisin jatkossa tuota jäätelöä, sen verran hyvää se oli. Mutta näin Sukliksena sanon, että myönteinen kokemus saattoi jäädä tähän yhteen kertaan. Cookie dough ja B&J:n suklaabrownieilla höystetty suklaatijäätelö pysyvät suosikkeinani.

Mä muuten en huomannut että missä niitä vaahtokarkkeja oikein oli tuossa jäätelössä. Sähkövalossa silmä ei ainakaan näyttänyt niitä.. kai ne siellä sitten joukossa oli.. :) Herkullisen makeaa ja täyteläistä jädeä, vinkiksi vaan vaniljanystäville! Uskoisin aika monen ihmisen tykkäävän tästä esim. tuoreiden marjojen kanssa - mansikoiden?

Muutenkin mässinki meni ihan kivasti, en ole hamstraillut ja siitä olen iloinen.

Ei kommentteja: