torstai 6. toukokuuta 2010

Sukliksen Laki!

Lakko muuten näkyy kyllä lihatiskeillä! Olin tänään kaupungilla ja sitten meninkin Prismaan. Enkä löytänyt naudan jauhelihaa, en sitten ollenkaan! Lopuksi oikein kysäisin myyjältä, että onko sitä.. ei ole, tämän lakon takia kuulemma ei ole nyt tullut! :( Mun piti sitten ajaa vielä toiseen ruokakauppeliin, koska olin päättänyt tänään tehdä LIHAMUREKETTA ja teinkin.. Sitten hamstrasin, tällä kertaa en namppia vaan jauhelihaa, eli ostinkin 2 pakettia nyt kun sitä sitten löysin! Koska ainakin meillä j-liha on aika peruskauraa, ilman sitä olisi vähän vaikeaa tuo ruokapolitiikka!

Olin tänään liikenteessä ÄRRIMURRI, se hävettää mua hiukan, mutta ei voi mitään! Ärsytti kun edelläni oli auto, joka ei siis liikennevaloissa liikahtanut mihinkään, vaikka vihreä valo paloi. Siinä se vaan jökötti mun edessäni. Olin ihan siinä ja siinä, että painanko tööttää, mutta en sitten painanut. Mutta se auto odotti seuraavaa vihreää, sitten vasta lähti. Mikähän siinä on, en tajua sellaista, ettei liikennevaloissa pidetä silmiä niissä VALOISSA, vaan tehdään jotain muuta! Itsekin saatan kyllä räplätä autoradiota ym., mutta valoissa olen aina tarkkana kuin porkkana, että lähden ajoissa. On kurjaa olla joku jonon tukko! Joitakin ihmisiä se tosin ei sitten haittaa!

Mistä seuraakin SUKLIKSEN LAKI: mitä ökympi auto, niin sen keljumpi kuski! Saa sanoa että olen väärässä ja ennakkoluuloinen, mutta o i k e a s t i olen ollut huomaavinani, että esim. citymaastureiden [sellaisia ällöttäviä, superkuluttavia jättiautoja] kuskit ovat pääsääntöisesti todella röyhkeitä. Tänään tunsin parkkiluolassa melkoisen vahingonilon purskahduksen, kun sellainen jättiautolla ajeleva oli ihan nesteessä sen kaaransa kanssa. ;) Kun sitä ei noin vain kätevästi pyöritelläkään, vaan liikkeelle lähtö, ruutuun menot ja poistumiset on kuin katselisi jotain saakelin Ruotsinlaivaa lähtemässä liikkeelle..

Oikeasti, en vaan tajua mihin CITYmaastureita tarvitaan??? Ymmärrän maasturin idean, jos asuu maaseudulla ja ajo-olosuhteet on vaikeat. Mutta mikä ihme kaupunkioloissa nyt on niin vaikeaa, ettei riitä normaali auto? Mun mielestä jo miehen farmariauto ['farkku!'] on aika kauhea käsiteltävä. Sitä on vaikea parkata! Siinä on yksi mun ja miehen erimielisyyksistä, eli meidän näkemykset autojen koosta on ihan erilaiset. Miehen mielestä pikkuauto on turvaton ja epäkäytännöllinen [koska sinne ei voi pakata koko maailmaa!], mutta mun mielestä taas pikkuautolla on paljon varmempi olo, kun on esim. kaupungilla ja parkkeerailee. Yhteen aikaan mies haaveili PAKETTIAUTOSTA.. :( Hih, onneksi hän sitten unohti sen haaveensa. Pakettiautoa nimittäin en ainakaan minä voisi ajaa, en suostuisi siihen. Ajokortti mulla kai riittäisi siihen, se normaali AB-kortti, mutta sellaista kolossia en lähtisi periaatteesta ajamaan!

Taitaapi olla mulla PMS..? ;) Kun näin kiukuttelen.

Cittarissa

Olin Cittarissa.. Ja enpäs muuten Citymarketissa sortunut hamstrailuun, paitsi siinä suhteessa että ostin sellaisia kreikkalaisia Caprice-kierrevohvelikeksejä. Ne ovat metsämansikan makuisia, ihania kapeita herkkuja! Olen joissain leivontablogeissa törmännyt näiden Caprice-vohvelien arvosteluun, siis silloin kun ne ovat suklaan tai pähkinän makuisia. Kuitenkin sanonpa vaan, että näitä metsämansikkaisia kannattaa oikeasti maistaa! Olihan ne tietty kalliita, yli 3 e.. :( Ostin kumminkin, koska käyn Cittarissa tosi harvoin ja muualta juuri noita keksuja ei saa! Paikallisessa K:ssa on vain niitä moitittuja pähkinäsuklaan makuisia!

Kreikka muuten pistää mun mielen vähän synkäksi. :( Ihmettelen meikäläisiä poliitikkoja, kun pari miljoonaa euroa reumasairaalaan on ihan mahdoton juttu, mutta sitten kreikkalaisille pistetään menemään 1,5 MILJARDIA!

1 kokonainen vuorokausi -

- ja syön kuin E L Ä I N ...!

Ei kommentteja: