perjantai 5. maaliskuuta 2010

Holtiton Talonpito

Minulle useat merkit kertovat HOLTITTOMASTA talonpidosta. Itse yritän välttää näitä - ne eivät ärsytä minua jos joku muu tekee noin, mutta omalta kohdalta sitä on mahdoton hyväksyä!

Merkki nro 1! Jo kuivien astioiden pito kuivauskaapissa! Sukliksen Sääntö sanoo, että kuivauskaapista pitää h e t i purkaa astiat pois, kun ne ovat kuivia. On holtittomuutta antaa niiden vain olla siellä ja mikä pahinta, ottaa ne sieltä käyttöön...!!!

Merkki nro 2. Täpötäysi pyykkikori! Mulle on mahdoton ajatus että pyykkikori pursuaisi. JOS se sen tekee niin sitten olen ollut Holtiton. Kerran luin lehdestä, että Matti Nykänen pystyy pitämään pyykkikorin tyhjänä. Sitten aloin ajatella, että jos alkoholisti kerran pystyy, niin hitto vie on munkin pystyttävä!! En tiedä onko tuo nyt kovin järkevä ajattelutapa, mutta näin nyt vaan ajattelen!

Merkki nro 3 on keräyspullojen suuri määrä kotona! Oli ne sitten mitä vaan, siideritölkkejä, limsapulloja, vissyvesipulloja mitä vaan!! Laadulla ei ole väliä, vaan sillä että jos niitä lojuu kotona.. vaikka kuinka 'piilossa' jossain..! Ne pitää viedä USEIN!

Merkki nro 4. Likainen roskiskaappi. Hyh! Ja siihen kuuluu mahdollisesti keräysrokessa LEMUAVAT säilyketölkit. Itse a i n a huuhtelen huolella säilyketötsät ja muut.. lasinkeräykseen ym. menevät. Koska lemuava sottainen roskis on sekin sitä holtittomuutta.

No siinä oli muutama! Mulla on joskus sellaisia omia pakkomielteitä talousasioissa. Joskus toivoisin ettei olisi, koska ne voivat olla ahdistaviakin. Kun 'pitää' tehdä joku kotityö vaikka silmät ristissä, kun ei omatunto [omis sukliskielellä!] anna myöten olla tekemäti. :( Olen vanki, tavallaan.. vanki oman itseni luomassa vankilassa.

Sain taas siivouksen tehtyä! Kaksi päivää mulla meni kämpän koko siivonkiin. Pyykkiäkin olen pessyt hullun lailla.. Kun 'pitää'! Leivontasuunnitelmat löin lukkoon: New York cheesecake! Kun se on niin hy-vää! :) Ja riemu on suuri kun on vaan 1 (!!!) kokonainen vuorokausi herkkuiluhetkeen.

1 kommentti:

suklaahirviö kirjoitti...

Kerron sulle mitä syön tiistaina, se on aika tyypillinen mun ruokavalio. Eli: 1 peruna.. Halkaisen sen ja pistän uuniin, ei mitään voita tms, vaan se pottu. Ja sitten 100 grammaa lihamureketta [kevyt jauheliha], 'kastikkeen' virkaa tekee laimennettu tomaattipyretilkka basilikalla maustettuna. Ja sitten kasviksia kaveriksi!

Minä muuten EN ole 'pieni', jos sillä tarkoitetaan LAIHAA.. :) Hehehe.. Suklis pikemminkin näkee itsensä tuhtina. Olen kokonumeroa 36. Vaakassa en ole käynyt varmaan pariin vuoteen. Ajattelin että nyt keväällä pitäis käydä, mutta.. en USKALLA?

Onpa kiva jos olet jaksanut noin pitkään lukea blogia! :) Kiitos siitä. Itse aina joskus mietin että mahtavat nämä olla outoja juttuja, tietyssä mielessä SAMAA toistavia.. :( Se on kuin kehä jota elämä kiertää. Hassua, aina välillä mulla on sellainen tunne, että olen TERVE, näin juuri kuuluu ihmisen elää. Mutta sitten [kuten esim. juuri nyt] on aikoja kun tajuan tämän MÄSSYKESKEISYYDEN elämässäni ja sen kehämäisyyden, toiston! Silloin sitä haluaisi murtautua ulos. Joskus pelkään että elämässä on jotain muuta, isompaa, vialla kuin tämä syömishomma. Syömishommani ehkä vain heijastelee sitä. Voi se olla että se on tämä työttömyys. Tai jotain muuta. Sen kun tietäis!