perjantai 24. heinäkuuta 2009

Epäilys

Nyt alankin jo epäröidä sen rahkapiirakan leipomisen suhteen. Olen tihrustanut leivontablogeissa olleita kuvia siitä ja mun mielestä täytettä näyttää olevan NIUKASTI! Paha juttu - mun mielestä rahkaa ei rahkapiirakassa ole koskaan kyllin. Olisikohan syytä muokata ohjetta niin, että heittäisi siihen 6 dl rahkelia 4 desin asemasta? Ja lisää kanamunaa myös, että sopivasti hyytyy.

En tahdo vielä lyödä lukkoon leivontasuunnitelmaa. Hassua muuten tavallaan, että joudun markkinoimaan tuon piirakan [jos sen teen siis] miehelle ananaspiirakkana tai marjapiirakkana. Koska jos sanon että rahkapiirakka, niin hän ei siitä tule pitämään. Heti jos vaan jotain sanoo rahkaksi, niin ennakkoasenteet menee niin koviksi, ettei niitä edes hyvä leivonnaisen maku murenna. ;) Olen jo monta kertaa tehnyt tämän saman jipon, eli kutsunut jotain ihan selkeää rahkapiirakkaa marjapiiraaksi.. ja hyvin uppoaa! Miehellä ja hänen isällään on joku hassu periaatteellinen käsitys siitä, että rahka on pahaa. Mikä taas on aika huvittava juttu, koska mun leipomista jutuista tykkää kumpikin. Niitä vaan ei saa sanoa rahkaleivonnaisiksi. Taitaa olla kumpikin saanut maistettavaksi jotain tosi karmeita rahkajuttuja!

Itse olen rahkafani, mutta sen kerran kun maistoin yhden Viron herkkuihin erikoistuneen liikkeen rahkapatukoita, niin huh huh..! Tuntui olevan täysin sokeroimatonta ja haperoa 'rahkaa' se täyte. Voin ihan suoraan sanoa, että en pystynyt sitä patukkaa syömään loppuun! Pari haukkausta ja roskiin meni! Niin oli kauhea maku. Tavallaan siis tajuan rahkakammoisiakin.

Raa-raa-rahka, taitaa tulla varsinainen rahkapostaus. ;)

Himo!!!

Tänä iltana oli taas sellainen kauhea herkkuhimo! Se tuli, kuten tavallista, tuossa klo 21-24 välissä. Aina sama juttu! Aina sama kellonaika. Sillon tuntuu kuin hirviö raapisi sisälläni. Muttei se ulos pääse, kun en sitä päästä. Ruumiini on aika vahva häkki sille. Se ei voi moukaroida itseään sen läpi. Se pääsee vapaaksi vaan silloin kun MINÄ sen sallin! Eli siis 7 kokonaisen vuorokauden kuluttua! :) Sen verran on aikaa seuraavaan ilotteluun.

Kävin kauppassa tänään, mutta en hamstrannut mitään.. Olen kai niin kiinni ajatuksessa siitä Lindt-rasiasta, etten viitsinyt ollenkaan tavallisia sukulaateja vilkuilla! Ostin miehelle muutaman jätskipuikon, sellaisia järkyttäviä valkosuklaa-salmiakki-juttuja! Hän pitää niistä.

Ei kommentteja: