torstai 16. heinäkuuta 2009

Supersiivoaja Suklis

Taas on kämppä suitsaitsiisti! Huh, en muuta sano! Täällä meillä on varmasti 30 astetta lämmintä ja ilmankosteuttakin on ihan "kivasti"! Saas nähdä yleistyvätkö suomalaiskodeissa ilmastointilaitteet tässä piakkoin. Itse alan lämmetä ajatukselle.. oikeasti! Meidän torppa on nimittäin talvella kylmä ja kesällä kuuma. :( Se 'varaa' lämmön tai kylmyyden itseensä ja esimerkiksi kesällä ei paljon auta, jos yksi päivä on esim. 15 asteinen ulkosalla. Se ei vaikuta sisälämpötilaan, kylmemmän jakson pitäisi jatkua pitempään.

Mua kuumuus ei haittaa, mutta Suklis kun olen, niin olen huolestunut.. SUKLAISTANI! Etteivät vaan menisi mössöksi keittiön kaapissa. Jääkaappisäilytystä kokeilin viime kesänä [tiedän että se on ehdottoman väärä tapa käsitellä suklaatia, mutta paljon muutakaan ei voinut], enkä pitänyt siitä. Kaikki tietävät, ettei suklaati pidä lämpötilan vaihteluista. Se alkaa "hikoilla" ja muuttuu harmahtavaksi pinnaltaan. Toinen syy miksi kuumuus on inhottava on tämä tietokone. Kun se kuumenee niin kauheasti!

Autouutisia!

Mulla on muuten taas romurauta käytössäni! Kiltti korjaamonsetä oli nimittäin intoutunut laittamaan sitä viikonlopun aikana, joten saimme sen kotiin jo maanantaina! Korjaamon miehellä oli poika mukana siinä pyörimässä molemmilla kerroilla kun siellä kävimme. Sellainen n. 5-6-vuotias pellavapää. Isällä ja pojalla oli samanlaiset oranssit lippalakit päässä. Poika siinä isän työkaluilla leikki ja katseli meitä uteliaasti. Hetken verran ajattelin 'mukaleikkisästi' kysäistä, että oletkos sinäkin korjaajana täällä. Mutta sitten en tehnyt sitä.

Itse inhosin lapsena sitä, kun jos leikin vaikka kauppaa tai sairaalaa, niin joku aikuinen tuli siihen sössöttämään, että sinäpäs olet hyvä kauppias/lääkäri. Tuli jotenkin ihmeellinen olo. Sen tajusi jo silloin, että tuo iso ihminen yrittää olla HAUSKA ja kiva ja pitää suhtautua positiivisesti ja hymyillä aikuiselle. Mutta syvällä sisimmässä teki mieli sanoa, että hei haloo, en minä ole mikään kauppias enkä lääkäri, koska minä olen LAPSI! Minä vain leikin! En kuitenkaan koskaan sanonut niin. Minusta aikuiset aliarvioivat minua kun he alkoivat sillä lailla teeskennellä, että olisin oikea kauppias tai lekuri. Kun lapsikin (!) sen tiesin, etten ollut. ;) Suklis-Tosikko!

Lapsena Äetmuori muuten aina haukkui mua siitä, ettei mulla ole 'huumorintajua'. Se oli kiertoilmaus ja tarkoitti, että mun huumorintajuni oli erilaista kuin Muorin, toisin sanoen hänen näkökulmastaan sitä ei ollut ollenkaan. Asia loppuunkäsitelty.

Lapsuudessani pidin aikuisista, jotka eivät lässyttäneet tai taputtaneet päähän, vaan jotka suhtautuivat minuun normaalisti. Niin kuin lapseen nyt suhtaudutaan.

Enää 2 kokonaista vuorokautta - -

-- herkkuiluun! :) Mua ei muuten kuumuus siinä suhteessa haittaa yhtään. ;) Korostuu vain jäätelön merkitys mässingissä. Mies tänään söi kuin kipeä kissa, eli tosi vähän! On se vain hassua, että hän ei voi juuri kuumalla syödä. Mies on muutenkin vähän surkeana, paino on nyt tasan 100 kiloa ja se tympii häntä. Hän oikeasti kokee olon hyväksi jos se on 98. Mutta jos on 100, niin sitten on maailmanloppu käsillä. Hassua. :) Toisaalta isokokoinen mies saa kyllä painaa. Enkä tykkäisi sellaisesta miehestä, joka on surkea nurinpuhallettava RIMPULA. :)

Ei kommentteja: