tiistai 28. lokakuuta 2008

Miehen Milka-yllätys



Mies se vasta yllätti minut iloisesti eilen, kun kaupasta tuli. Yleensä hän ei notku kauppojen suklaatihyllyillä - toisin kuin minä - mutta nyt oli tehnyt poikkeuksen. Ja ostanut Milka-rasian minulle, kun tiesi minun sellaista himoavan. Ihana rasia, ihan lempiväriäni! Tuskin tästä joulurasiaa tulee, taidan pysytellä Lindtissä jouluna, mutta seuraavaan MÄSSYyn ehkä..?

Toinen hyvä uutinen koskee MÄSSYä. Nyt kun pidin vähän vaatimattomamman MÄSSYn, niin enpä ole tarvinnut rennietä ollenkaan. Närästystä ei siis ole esiintynyt. Jippii!!! Yleensä rennietä kuluu aika reippaasti.
Telefuuni Afrikassa
Soitin äetmuorille. Voi luojajumala, kuinka rasittavaa. Ymmärrän, että hän "tarkoittaa vain hyvää", mutta joskus mietin kuinka paljon minun pitää sietää sen vuoksi? Tämänkertaisen soiton teema: flunssarokotus. Siukun perhe ottaa sen aina, kaikki neljä ottavat. Ymmärrän sen, koska he ovat koulussa (lapset) ja töissä (vanhemmat) ja varmasti siksi heillä on suuri riski saada A-virus? Mutta minä! Joka ensinnäkin pidän tosi hyvää huolta käsihygieniasta ja joka käyn kaupassa - eli saan ihmiskontakteja - noin kerran viikossa. Miksi minun se pitäisi ottaa?
Äiti ei tyydy vain sanomaan "ottaisithan sinäkin sen flunssarokotuksen", vaan hän saattaa paasata puoli tuntia hyvin aggressiiviseen sävyyn. "OTAT sen.." ja "vain todella typerät ihmiset eivät ota.." Sitten hän vetoaa siukun sanomisiin ja lehdessä olleisiin juttuihin ja kertoo kauhutarinoita jälkitaudeista yms.
Hän sanoo: "nyt heti TÄNÄÄN MENET ja pyydät sen.." Eli sekään ei riittäisi, jos sanoisin että hyvä, viikon päästä otan. Ei, kun se on OTETTAVA tänään. Kyllä on sanottava, että vaikka kuinka äiti olisi aina äiti, ja on luonnollista tuntea huolta aikuisestakin lapsesta jne. niin rajansa kaikella. Jos joku äiti-ihminen lukee tätä, niin annanpa ilmaisen neuvon: kun lapsenne aikuistuu, niin älkää kauhean vahvasti komennelko ja sekaantuko hänen elämäänsä. Kyllä sanoa saa: "minun mielestäni flunssarokotteen ottaminen olisi viisasta", mutta se, että komennellaan.. jyrätään.. ja tehdään eri tavalla ajattelevista ihmisistä suoraan idiootteja..
Tunnustan, että olen jo parina vuonna valehdellut flunssarokotteesta. Olen sanonut ottaneeni sen, vaikken ole ottanut. Nyt joku voi ihmetellä, miksi alennun sellaiseen. No ihan siksi, että muuten puhelinkeskustelumme ovat pelkkää rokote sitä, rokote tätä ja suoranaista riitaa koko syksyn. Äetmuori kun on sitä mieltä, että hän tietää kuinka ihmisten pitäisi elää ja jos eivät elä niin, niin sietävätkin kuulla siitä koko ajan. Olen siis valehdellut - pienimmän riesan tie.
Ärsyttää muorissa juuri tuo ehdottomuus, jolla sinänsä merkityksettömästä asiasta [rokote] tulee joku ihmisen älykkyyden yleinen mittari. Ettei ole tilaa ajatella, että sinä teet noin mutta minä elän toisin. Elä ja anna toisten elää. Äidille kaikki kysymykset ovat joko-tai. Joko toimit oikein tai toimit väärin. Ja väärin toimiminen on yhtä kuin toimia eri tavalla kuin hän. --
Jos saan sen A-viruksen, niin kestän sen kyllä kuin mies. Olen valmis sitten myöntämään, että omapa oli vikani, kun en rokotetta ottanut. Ketään en syytä, paitsi itseäni. Miksi siis en saisi tehdä tässä asiassa kuten tahdon? Rokotteet sikseen: pahinta kuitenkin oli kuulla muorin vaahtoavan puhe-elimessä, kuinka hyvä (!!!) oli kun Perussuomalaiset pärjäsivät vaaleissa niin hyvin. Olin hetken että haloo..??!!?? Mutta en näyttänyt hämmästystäni muorille. Minusta perussuomalaiset ovat aika vastenmielinen ilmiö politiikassa. Vaan jokainen äänestäköön mitä tahtoo, olipa vain pienoinen yllätys tuo veto. Tunnen kyllä yhden ihmisen, joka äänesti persuja jo edellisissä vaaleissa. Tavallaan se oli aikamoinen yllätys myös, koska kyseinen ihminen EI ollut mikään varaton, työtön (niin kuin minä!) tai yhteiskunnassa osattomaksi jäänyt, vaan hyvin tienaava duunari. Perinteisesti sellainen ihminen on äänestänyt kai demareita tai vasemmistoliittoa.
Minun kai pitäisi persuja äänestää, kun olen työtön lortti.. :) Mutta en vaan äänestä.. Oikeastaan alan olla aika paljonkin vasemmalle kallellaan. Tuntuu siltä, ettei ainakaan kellään kolmessa suurimmassa puolueessa ole mitään innostusta alkaa oikeasti ratkoa työttömyyden ongelmaa. Totuus on, että meillä on yhä satoja tuhansia ihmisiä ilman töitä, onpahan vain siivottu tilastot kaikilla mahdollisilla konsteilla, ettei näyttäisi siltä. 90-luvun laman jälkeen työllisyys ei ole tosiasiassa noussut mitenkään merkittävällä tavalla. Ja nyt sitten mennäänkin jo kohti uutta 'taantumaa' eli jotain minilamaa.. Heh heh, 'hyvät ajat' ovat ohi. No olihan kiva, että sellaisia oli. Kas kun en minä vaan huomannut mitään, tätä samaa työttömän arkea tämä elämä minulle on ollut, oli 'hyvä aika' tai huono!

Ei kommentteja: