torstai 4. joulukuuta 2008

Kuu-kautiset?

Tuntuu kuin tulisi kuukautiset. Saa nähdä.. Primolutit lopetin pari päivää sitten, siinä mielessä vois olla.. -Mutta NYT on enää 1 (!) kokonainen vuorokausi MÄSSYyn ja suklaahirviön sydän laulaa halleluu-jaa!

Ulkona sataa karmistuttavia [uusi sana, yhdistelmä karmeasta ja kauhistuttavasta!] rantarötkäleitä! Isoja kuin mitkä! Melkein pelottaa.. Jos semmoinen tippua rätkähtäisi päälleni, niin se vasta olisi jotain. :) Aioin mennä kauppaan - kauppendaaliin - mutta nyt voikin olla, että pistän miehen menemään. Hän on muutenkin liikkeellä, kun on siis töissä. MÄSSYyn liittyviä ostoksia ei tänään ole tehtävä, lähinnä pitäisi ostaa leipää! Ja leikettä sen päälle. Miestä varten siis. Eli kai hänkin voi sen hoitaa.

Ongelmajätettä

Minulle taisi käydä vähän.. EREHDYS! Mies oli jättänyt sellaisia energiansäästölamppuja tuohon eteisen kenkätelineen päälle. Hän pisti ne siihen jo pari viikkoa sitten ja sanoi aina korjaavansa ne pois. Sanoin asiasta useamman kerran, aina sama juttu: huomenna sitten.. kyllä mä ne vielä siitä vien.. ihan kohta.. Ne enerkiansäästöt ovat ongelmajätettä, joten niitä ei voi viskata tavalliseen roskikseen. No! Sitten eilen siivosin siis juuri sitä eteistä ja kiukuissani heitin ne lamput roskapussiin. Tarkoitukseni oli siis sanoa miehelle, että juu, ne on tuolla roskapussissa [jossa oli muuten vaan siistiä paperiroskaa, avattuja kirjekuoria, tms.], nouki sitten sieltä kun et kerran voinut korjata ajoissa. ;)

Mutta kas kuinka kävikään. Meillä oli eilen illalla kovasti kiirettä ja unohdin kokonaan sen lamppuasian. Aamusta mies oli päättänyt olla kiltti ja oli vienyt keittiön roskat JA sen paperiroskapussin tuonne roskikselle. Ja roskis tyhjennettiin tänä aamuna! Auts! Eli se ongelmajäte on nyt sitten siellä missä ei pitäisi. :( Mun vika!!!! Ikävää vaan kun joudun varmaan miehelle sanomaan ihan rehellisyyden nimissä kuinka kävi. Minä olen joskus oikea pallopää. Tässä sen taas näkee, että ei kannattaisi mitenkään suutahtaa tai hermostua, ei siitä mitään hyvää seuraa. Kun aina jaksaisi maltin kanssa toimia. Olen ihan varma että mies olisi vienyt ne lamput, jos vaikka olisin ojentanut ne hänelle illalla ja sanonut, että eteisessä oli nämä, voitko nyt ne viedä autotalliin odottamaan "ongelmajätekuljetusta"!

Olen normaalisti aika tarkka kierrättäjä. Siksikin harmittaa tuo tempaukseni. Ihminen on joskus niin.. paksupäinen! Tai ainakin taidan olla itse.

Huomenna kauppahan tieni käy, vaikkei tänään siellä mua näy!

Huomenna sitten sinne kauppaan.. Pullan leivontaa varten tarvitsen ainakin punaista maitoa [teen pullataikinan AINA punaiseen maitoon, namskis!], voita, hiivaa, vehnäjauhoa [voi olla että vanha riittäisi, mutta varmuus on paras ja kuluu sitä meillä kuitenkin], fariinisokeria [korvapuustein väliin], kardemummaa. Sitten MÄSSY-tarpeista pitää ostaa marmeladikarkkia.. Candy Kingistä! Suklaarusinoita, valkoisia ja tavallisia, mulla onkin edellisestä mässingistä jäänyt vielä.. mutta marmelot on loppu! Sitten ehkä se prinsessakakku. Jos siis en leivo täyskäriä. Jacky-kaakamakupalaa pitää saada ostettua, se vanukas on ihanaa myös. Paras vanu ikinä!

Minä olen varma että ihmiset hämmästyisivät siitä, kuinka paljon pystyy tällainen aika pieni nainen popsimaan. :) Mutta toisaalta mies sanoo, että yliarvioin jaksamiseni ja etten oikeastaan MÄSSYssäkään 'mässää'. Joskus tuntuu kuin mies olisi oikeassa. Nuorempana tuntuu kuin olisin pystynyt paremmin, enemmän. Olen minä silti aikamoinen. On se aika rajua jos yhtenä viikonloppuna pistää 800+ grammaa suklaatia nassuun. Kuka muu siihen pystyy? EI KUKAAN, sanon minä!!! Tosin siitä on aikaa jonkin verran, pari vuotta, mutta on se silti minun nimissäni se teko. Minusta vähän tuntuu että monet miehetkään eivät pystyisi tähän.

Miehistä ja suklaasta sanon sen verran, että kävimme muuten eilen miehelle vähän LISÄÄ suklaita. :) Ostimme hälle Dumle-konvehtirasian, Da Capo-konvehtirasian ja Salmiakkisuklaa-konvehtirasian. Niitä oli nimittäin tarjous.. kolme rasiaa maksoi sellaisessa huoltoasemakaupassa 10 euroa. Minä en tajua kuinka mies voi syödä noita salmiakki-laku-suklaajuttuja. :( Mutta maut on niin erilaisia. Minä en pidä dumlestakaan, koska se on sitkeää, sitkasta! On se toisaalta hyväkin, että maut ovat erilaisia. En välttämättä kauheasti ilahtuisi, jos mies alkaisi vaikka mässätä noita mun Wienernougatteja tuolta kaapin kätköstä. ;) Voisi äkkiä alkaa kaivata taas sitä tilannetta, että tykätään eri asioista, hehe. .. :)

Mies alkoi jo eilen illalla sitten syödä niitä namppeja. Pistin oikein ihanan asetelman hälle, kippoon kaikkia näitä.. ja siitä hän sitten rouskutteli ja katsoi Greyn anatomiaa, sitä sairaalasarjaa siis.

Ei kommentteja: