lauantai 10. tammikuuta 2009

Enää 23 tuntia..

.. herkutteluihin. Onhan se mukavaa, mutta kiihko on poissa. Taitaa olla nyt pää vielä niin täynnä kaikkia asioita. Kuten nyt sitä "teviä"! Ehkä vielä tässä rauhoitun jossain välissä. "Huolestuttavaa" sekin, että en enää töllää CSI-sarjaa yhtä usein kuin ennen. On jopa jäänyt pari jaksoa väliin! Hurjaa! :)

Soitin sinne tulevaan harjoittelupaikkaan tänään, sovimme allekirjoitushetken noille sopimuspapereille: ensi tiistaina. Vien ne sitten sinä samana päivänä t-voimatoimistoon. Itse olen oman osuuteni paperista jo täyttänyt, tein sen tänään. Nyt minua vain huolestuttaa se tiistai, kun MÄSS - äh, hienostunut herkkuhetkeni ;) on sunnuntai ja maanantai.. niin olenko tiistaiaamuna ihan turvonnut tursas, kun sinne valmennuspaikkaan tallaan? Mutta kai se ehtii yön aikana masu vähän rauhoittua. Varsinkin jos noudatan samaa linjaa kuin jouluna, eli olen kohtuuden ystävä.

SÄÄNNÖT

Yleensä herkkupäivinä lopetan herkuttelun viimeistään klo 20. Se on SÄÄNTÖ. Taas yksi näistä mun monista 'säännöistäni/säädöistäni', joita ei varmaan monikaan tajua. :( Miehen mielestä tuo SÄÄNTÖ on tyhmä. Miehen mielestä päivä jatkuu klo 24 asti. Sitten mulla on muitakin SÄÄNTÖJÄ ajan suhteen. Herkkupäivä ei tarkoita sitä, että voisin noin vain herkutella.. sittenkään.. vaan on sellaisia hetkiä, kun määrään itselleni esim. vähintään neljän tunnin pidättäytymisen kaikesta syömisestä. En oikeastaan tiedä miksi määrään tällaisia itselleni herkkupäivinäkin. Olen kai vähän hullu.

Ruokajorinaa

Mies uhkasi tänään, että vie mut herkkupäivänä kebabrullalle. Tai että haemme sellaiset kotiin. Miestä joskus nimittäin turhauttaa se, kun hänen mielestään liioittelen syömisiäni ja herkuttelujani. Hänen mielestään syön vähän. Mutta ei se ole totta, kyllä minä vedän järkyttävät määrät kaikkea, kun on herkkuhetki. Mies tyrkyttää kebabrullaa, koska tietää etten jaksa semmoista kokonaan. :( Joskus olemme ottaneet yhden sellaisen rullan, ja minä olen syönyt siitä n. 1/3.

Meillä maaseudun eläjillä on lähin kebabpaikka tuossa kunnan keskustassa. Sinne on 8 kilometriä. Sitä pitävät maahanmuuttajat. Ja paikka on tosi upea! Siis ne ruoat siellä - nam! :) Mutta en nykyisin vain enää ole niin intona pizzaan ja kebabbiin. Joskus esim. kebab on liian tulista.. :( Tulee närästystä. Rennietä kuluu! :) Oikeastaan tykkään eniten ihan tavallisista ruoista, tykkään laittaa broilerista jotain intialaistyyppistä ruokaa tai kiinalaismallista. Basmatiriisiä kaveriksi.. Tai sitten teen broileripastaa. Siinä toinen ikisuosikki. Välillä tulee intohimo saada pakastepizzaa! Grandiosa on silloin suosikkini.

Herkkukatsaus

Olen yrittänyt löytää Fazerin tammikuun uutuutta, eli creme brulee-versiota Fazerinasta, vaan onpa ollut turha työ. Ei ole kaupoissa vielä näkynyt. Toisaalta kävin viimeksi kauppassa tuossa keskiviikkona, eli mistä sitä tietää mitä siellä on nyt! Mutta en tiedä viitsinkö ostaa tuota Fazerinan uutuusversiota - taitaa jäädä seuraavaan kertaan - kun on nyt jo niin paljon kaikkea.. kaapit täynnä! :(

Miehen työkaverit vetivät budapestit muuten alta aikayksikön. ;) Hurjaa väkeä! Kerran mies oli nähnyt siellä syötävän jotain viikon vanhaa kermakakkua! Kyllä mulle ainakin kermiksen kanssa maksimi on tuollainen 3-4 päivää. Taisi olla miehen työkavereilla hapankermakakku! ;)

Leipomisen olen päättänyt tämän herkkuhetken osalta: appelsiinijuustokakku. Ja maustekakku, sitä jää sitten pakastimeenkin. Enkä muuten jahkannut yhtään näiden kanssa. ;) En ole jaksanut jahkata. Liikaa mielessä kaikkea muuta! Kauppalappukin on jo valmiina odottamassa, että osaan sitten huomenna [tai siis oikeastaan tänään!] ostaa oikeat aineet. Semmoista appelsiinijuustokakkua en ole ennen tehnytkään.

Ei kommentteja: