torstai 20. marraskuuta 2008

Yöilmiö

Tekee mieli ostaa Jacquotin tryffeleitä. Ihan hullua, koska tiedän, etten pysty niitä koskaan syömään urakalla. Ne ovat niin täyteläisiä, että yksi tai kaksi riittää. Näin vain K-kaupassa sellaisia.. piparkakun makuisia tryffeleitä.. ja aloin haaveilla. ;) Linkitän tuolle sulkaayhdistyksen sivulle, jossa itselleni tutut jacquotit on arvosteltu. Niitä piparinmakuisia en siis ole maistanut, vaan ihan noita tavallisia. Ja näistä tavallisista pidin! Niitä sai aikoinaan Euroihme-nimisestä kaupasta. Nykyisin Euroihmettä ei enää ole tuossa meidän lähimmässä isossa kauppakeskuksessamme. :( Kurjaa!

Tuntuu mahdollisimman kurjalta että taas suunnittelen hamstrausta, vaikka mun pitäisi tietää paremmin! Toinen vaihtoehto on ostaa Pandan Juhlapöytä. Tiedetään, hullu olen, kaiken sen vaahtoamisen jälkeen mitä olen kyseisestä sontarasi -- oho, anteeksi, SUKLAArasiasta sanonut. Mutta siinä on pari hyvää konvehtia. Ja mies tykkää taas niistä semmoisista.. mitä ananastäytteisiä yms. niitä nyt onkaan.. Ja Arkipöytä on edes halpa. :( Mutta voi hemmetti kun kuitenkin on se Milkan lila rasia, jonka aion nyt seuraavassa MÄSSYssä vetää! Rajansa kai konvehtienkin sietokyvyllä. Odotan kyllä Milkan maistamista innolla.

Katsotaan nyt jos pystysin hiukan hillitsemään tätä menoa. Ehkä tämä ostosvimma on nyt vain tällainen yöilmiö. Aamulla voi olla toinen ääni kellossa.

Mitä tänään syötäisiin?

No tänään minä, suklaahirviö, olen syönyt ihan perunaa ja sitten sellaista kastiketta, jossa on oikeastaan pelkkää tomaattimurskaa ja kasvislientä ja sipulia + muita kasviksia. Hih, vähäkalorinen vaihtoehto! Mies söi tavalliseen tapaansa omatekemäänsä liharuokaa. Mies on alkanut mun myötä oppia syömään kalaa silloin tällöin, mutta kokonaan kasviruoasta hän EI pidä, enkä toisaalta koe että mulla olisi oikeus pakottaa..

2 kokonaista vuorokautta MÄSSYyn!

Kärsisinköhän vähemmän MÄSSYmasennuksesta, jos vain ihan yksinkertaisesti löisin leivontasuunnitelmat kerralla lukkoon ja sitten en miettisi ja muuttelisi niitä MÄSSYn lähestyessä? On niin kurjaa kun koko aika päässä pyörii leivonnat. Se on stressaavaakin.

Tänään puhuin taas miehen kanssa siitä, että en uskalla päästää ihmisiä [ystäväkandeja] lähelleni. Koska se tietäisi, ystävyyssuhteen syvetessä, sitä että he väistämättä törmäisivät joihinkin 'outouksiini', esim. MÄSSY voisi tulla julkiseksi ja muutkin.. ahdistukset yms.

Siivouspakkomielle

Olen siivonnutkin, minun täytyy aina se tehdä siinä tietyssä tutussa järjestyksessä. Tein vähän perussiivouksesta poikkeavaakin, pyyhin meidän ovikellon ja sitten sähkökatkaisijoita. Tulipas muuten musta liina, hyh hyh! Kannattaa tosiaankin ihmisten joskus pyyhkiä ovia, ovenripoja, valokatkaisijoita.. Jos niitä ei koskaan pyyhi, niin ne mustuvat ja joka tapauksessa se on aika epähygieenistäkin.. kun ei tiedä miten flunssaisilla käsillä niihin on koskettu. Paljon bakteereja!

En tajua miten joku voi elää esim. kuukausikaupalla siivoamatta. Luulisi olevan kurjaa potkia pölylampaita pois jaloista ja saada sukanpohjat mustiksi omassa kodissa. Mutta jotkut eivät välitä elinympäristön viihtyisyydestä. Minä välitän siitä tosi paljon. Koetan aina että kaikki olisi kaunista ja paikallaan, koska itse kärsin epäjärjestyksestä. Mies on kyllä varsinainen sottapytty, jos ei minua olisi niin hän ei varmaan siivoaisi kuin kerran vuoteen. Anoppi on tosi ihana ihminen, mutta ikävä kyllä hänkin on hiukan passannut poikansa pilalle. :( Käy esim. siivoamassa miehen veljen kotona - tai siis kävi silloin kun mies oli sinkku vielä n. vuosi sitten - ja miehen veli on muuten vuoden vanhempi kuin minä! Se on jotenkin hullua. Minusta miehen veljen olisi pitänyt kiittää äitiään kauniisti tarjouksesta, mutta siivota koti itse. Ei voi olla oikein, että kohta kuusikymppinen, polvivaivoista [leikattukin on!] kärsivä nainen joutuu siivoamaan ison, vahvan kolmekymppisen pojan kodin! Anoppi on sillä lailla tosi KILTTI.. hänelle jotenkin on luonnollista aina palvella muita. Se on hieno ominaisuus mutta on siinä vaaransakin.

SKP

Kävin SKP:n nettisivuilla. Ei taida sekään puolue olla mua varten: puhuvat vain kaikkien maiden työtätekevien liittymisestä yhteen. Entäs me työttömät lortit sitten? :(

Ei kommentteja: